Frank Baaijens treedt toe tot raad van toezicht van WUR

25 september 2023

Op voordracht van de Raad van Toezicht van Wageningen University & Research (WUR) hebben de ministers van OCW en LNV prof.dr. Frank Baaijens (1958) per 1 september 2023 benoemd tot lid van de Raad van Toezicht.

Baaijens voltooide zijn studie werktuigbouwkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven in 1983. Vier jaar later promoveerde hij aan diezelfde universiteit. Vanaf 1985 was hij onderzoeker bij Philips Research. In 1990 kreeg hij een aanstelling als deeltijdhoogleraar aan de Technische Universiteit Eindhoven en vijf jaar later werd hij benoemd tot voltijdhoogleraar aan de faculteit werktuigbouwkunde.

In 2002 maakte hij de overstap naar de faculteit Biomedische Technologie waar hij werd aangesteld als hoogleraar biomechanica, en in 2003 als decaan. Van mei 2015 tot mei 2023 was Baaijens rector magnificus van TUE.

Baaijens over zijn toetreding: “Binnen haar discipline bekleedt WUR een mondiale toppositie op het gebied van onderzoek, onderwijs en innovatie. Door te blijven vernieuwen en de grenzen van kennis en kunde te verleggen, kan WUR als geen ander een bijdrage leveren bij het oplossen van de grote maatschappelijke uitdagingen van de komende decennia. De nieuwsgierigheid van wetenschappers en studenten zal nieuwe mogelijkheden creëren waar we vandaag nog geen weet van hebben. Ik kijk er naar uit een bijdrage te leveren aan de ambities van WUR."