Circular@WUR: Denk mee over duurzaam leven in 2050

8 februari 2022

Tijdens het congres Circular@WUR van 11 tot en met 13 april delen wetenschappers, ondernemers en bestuurders hun inzichten over de circulaire, duurzame samenleving van de toekomst. Naast inspirerende lezingen zijn er workshops en masterclasses en openen innovatieve bedrijven hun deuren.

Een transitie naar een circulaire, bio-based, klimaatslimme samenleving is het antwoord op veel van de huidige maatschappelijke uitdagingen. Bij grote thema’s zoals genoeg voedsel en drinkwater voor iedereen zorgen gesloten circulaire systemen ervoor dat er zo weinig mogelijk grondstoffen verloren gaan en de effecten op het klimaat minimaal zijn. Alleen dan is het mogelijk om te leven binnen de grenzen van onze planeet.

Topics, sprekers en masterclasses

Hoe verandert circulariteit onze leefomgeving? Hoe ver zijn we met de transitie naar een circulair huishouden in 2050? Tijdens Circular@WUR: Living within planetary boundaries wordt een afwisselend programma aangeboden met relevante, impactvolle lezingen van wetenschappers van Wageningen University & Research (WUR) als Imke de Boer en Hans van Meijl. Uiteraard zijn er ook veel gastsprekers zoals Jacqueline Cramer van het Utrecht Sustainability Institute, Bob Hendrix, Chief Commercial Officer at ABN AMRO Investment Solutions, en Helmut Haberl van de University of Natural Resources and Life Sciences Austria.

In verschillende sessies wordt dieper ingegaan op de volgende onderwerpen:

Icon cow Society icon house Partnerships

Masterclasses en workshops en daarmee de uitwisseling van kennis zijn een belangrijk onderdeel van het programma. Ook de excursies aan de bedrijven, variërend van verschillende onderdelen van WUR tot de Farm of the Future en Unilever (Waste to Value) zijn gericht op het delen van de nieuwste inzichten.