Testimonial

MBA-deelnemer Mitch van de Hoven

Dit MBA-programma heeft mijn kortetermijndenken veranderd in een visie van 5 tot 10 jaar. Nu ik me bewust ben van de veranderingen die voor ons liggen, voelt de huidige status quo ongemakkelijk aan.

Mitch van de Hoven, Manager Voedselveiligheid en Kwaliteit bij Superunie, zocht naar verdieping in strategisch leiderschap binnen de agrifoodsector. Hij volgde de Executive MBA in Food & Agribusiness en noemt de combinatie van theorie en praktijk een unieke ervaring.


Dit MBA-programma heeft me een unieke kijk gegeven op de academische wereld. Het is inspirerend om te zien hoe iedereen al bezig is met de nieuwste wetenschappelijke inzichten voor de toekomst van ons bedrijfsleven.

Mijn tijd in Wageningen heeft mijn kortetermijnvisie van 1 tot 2 jaar veranderd in een langetermijnperspectief van 5 tot 10 jaar. Nu ik me bewust ben van de veranderingen die voor ons liggen, voelt de huidige status quo ongemakkelijk aan. Deze onrust motiveert me om gesprekken met mijn collega's aan te gaan over wat ons te wachten staat.

Ik dacht altijd dat de eiwittransitie nog ver weg was, maar ik heb geleerd dat we al veel dichter bij het kantelpunt zijn dan ik dacht. Dit heeft me doen inzien hoe belangrijk mijn rol is in het vergroten van het bewustzijn binnen mijn bedrijf.

Wageningen heeft me doen beseffen dat de eiwittransitie dichterbij is dan ik dacht, en dat ik een verschil kan maken in mijn bedrijf.

Wat dit programma echt bijzonder maakt, is de unieke opzet van de groep. De diversiteit van cursisten voegt zoveel waarde toe. Samen doorloop je dit intensieve traject, wat niet alleen een band schept, maar ook je netwerk versterkt. Je kunt elkaar op onverwachte manier prikkelen. Mijn groep vertegenwoordigde de hele keten: van de agrarische blik van een plantenveredelaar tot het klantenperspectief van een retailer en de financiƫle expertise van een bankier. Deze dynamiek brengt je in staat om echt actie te ondernemen. Zo had ik laatst een gesprek met een plantenveredelaar die dacht dat retailers alleen broccoli met een specifieke stamgrootte zouden willen. Ik, als retailer, kon hem laten zien dat dat niet waar is. Door deze discussies begrijpen we de afwegingen van elkaars vakgebieden veel beter, iets wat anders misschien nooit naar voren was gekomen.