Kengetallen klimaatmitigatie capaciteit van open wateren en kwelders

Door de werkgroep Bomen, Bos en Natuur is een aantal beheermaatregelen geïdentificeerd die potentieel een grote impact hebben op de koolstofbalans in open wateren en kwelders. Om deze beheermaatregelen daadwerkelijk mee te kunnen laten tellen in het klimaatakkoord moeten factsheets worden ontwikkeld, en beleid worden ontwikkeld om natuurbeheermaatregelen tbv klimaat te bevorderen. Dit project ontwikkelt factsheets en afwegingskaders tbv van deze beheermaatregelen. Daarbij wordt expliciet de koppeling gemaakt met bestaande programma’s in het waterbeheer, zoals de PAGW en de KRW.