WUR ruim vertegenwoordigd in Food100

23 augustus 2021

Vijf WUR-medewerkers en één WUR-student zijn opgenomen in de Food100 van 2021. De Food100 is een lijst van veranderaars in het voedselsysteem. Gevestigde namen van boven de 30 jaar, en aanstormend talent van jonger dan 30 jaar. Het zijn mensen die geloven in beter en eerlijker eten en drinken voor iedereen.

Het gaat dit jaar om:

• Evi Vet, student
  • Astrid Kuhlkamp, programma manager Wageningen Academy
  • Imke de Boer, hoogleraar Dieren & Duurzame Voedselsystemen
  • Lara Sibbing, buiten-promovendus
  • Pieter de Wolf, senior onderzoeker Verduurzaming Landbouw
  • Wijnand Sukkel, senior onderzoeker AgroEcologie

Over Food100

Jaarlijks stelt een onafhankelijke jury een lijst samen van veranderaars uit de gehele voedselketen. Jongere én oudere generaties zijn beide nodig om duurzame verandering te bewerkstelligen, zo is de gedachte. De Food100 bestaat daarom uit 50 changemakers van onder de 30 jaar en 50 gamechangers van boven de 30 jaar. Door deze mensen een podium te bieden en de lijst publiek te maken, hebben de voedselveranderaars op en buiten de lijst de mogelijkheid om met elkaar nog meer impact te maken.

De Food100 is een initiatief van Slow Food Youth Network, AgriFood Capital, Foodhub en Food Inspiration. Bekijk de volledige Food100 via www.food100.nl/2021.