Vluchtelingen uit Oekraïne kunnen sporten bij de Bongerd

8 november 2022

Sports Centre de Bongerd is het sportcentrum voor studenten en medewerkers van Wageningen University & Research. We zijn er voor iedereen die in beweging wil komen; van beginnende tot gevorderde sporters en nu dus ook voor vluchtelingen uit Oekraïne ouder dan 16 jaar.

Hoe werkt het?

Je meldt je bij de receptiebalie van het SCB op onderstaand adres. Wij maken daar een foto van je en vragen een WURcard voor gasten aan. Dat is een blauwe WUR-kaart waarmee je kan inchecken als je binnenkomt en waaraan een nummer is gekoppeld, dat je moet gebruiken om lessen, cursussenof squash- en tennisbanen te reserveren. Het kan zijn dat tussen aanmelden en het afleveren van de WURcard wat tijd zit.

Alle lessen die we aanbieden kan je vinden op de website van het SCB in het Sportaanbod.

Nadat je een account hebt aangemaakt (we helpen je daarmee), kan je met het nummer van je WURcard een les, cursus of een baan reserveren op de website. Het SCB heeft ook 32 studentensportverenigingen; je kan alleen deelnemen aan deze lessen of lid worden als je zelf ook student bent.

Fitness

Gebruik maken van de fitnessruimte kan op ieder moment van de dag tussen 08:30 – 23:30 uur. Je moet hier wel eenmalig een introductieles volgen. Dit proberen we voor jullie in groepen te organiseren, waarbij we ook vertalers aanwezig hebben. Mocht je gebruik willen maken van de fitnessruimte, stuur dan even een mailtje naar office.fb-sportscentre@wur.nl met in de titel ‘Gebruik fitnessruimte’ en wij zullen dan een centraal moment voor jullie plannen. Na je eenmalige introductie kan je komen wanneer je wilt met je WURcard.