Update: Brand in Forum

25 oktober 2024

Gebouw Forum is vrijdag, zaterdag en zondag gesloten. Op donderdagavond ontstond er door een technische oorzaak brand bij een liftschacht. De brandweer heeft bluswerkzaamheden verricht. Door stankoverlast als gevolg van de brand, plus herstel van de getroffen technische installatie blijft het gebouw op vrijdag en dit weekend dicht.

Update vrijdag 25 oktober

Vandaag is besloten dat deel C van gebouw Forum maandag t/m woensdag a.s. nog gesloten blijft vanwege de waterschade en de rooklucht. Dit is vanaf de hoofdingang aan het plein bezien de rechterkant van het gebouw. Inclusief de 7e verdieping van bouwdeel C en de gehele 8e verdieping van Forum. De overige bouwdelen (A en B) zijn toegankelijk en veilig waardoor het onderwijs door kan gaan. Studenten worden wederom opgeroepen om hun persoonlijke rooster in de gaten te houden, omdat onderwijsruimten nog kunnen veranderen. Vakcoördinatoren worden verzocht om dit weekend hun email in de gaten te houden en waar nodig ook hun studenten te informeren.

Gebouwdeel C in Forum

Bovenstaande betekent dat de bibliotheek fysiek gesloten blijft. De balie van het Student Service Center -naast de receptie op de begane grond in Forum- en het Servicepoint IT zijn beiden vanaf maandag a.s. wel weer geopend. Zij zitten aan de gunstige kant van het gebouw.

De gedeelten die niet toegankelijk zijn worden afgezet. In de komende dagen wordt hard gewerkt aan het zo snel mogelijk verder inventariseren en herstellen van ontstane schade.

Komende maandagmiddag volgt een volgende update.

Vrijdag 25 oktober

Het onderwijs is verplaatst naar andere gebouwen. Servicepoint IT zit vandaag in Actio. Bezoekers kunnen zich melden bij de receptie. Bibliotheek en andere diensten in Forum zijn niet bereikbaar.Onderwijsperiode 2 start a.s. maandag gewoon.

Studenten zijn opgeroepen om hun persoonlijke rooster in de gaten te houden, omdat dit nog kan veranderen. Vakcoordinatoren wordt verzocht om dit weekend hun email in de gaten te houden en waar nodig ook hun studenten te informeren.