Dijkgraaf voorzitter raad van toezicht Wageningen University & Research

20 december 2022

De ministers van OCW en LNV hebben prof.dr. Elbert Dijkgraaf (1970) per 1 december 2022 benoemd tot voorzitter van de raad van toezicht van Wageningen University & Research (WUR). Dijkgraaf volgt Jeroen Dijsselbloem op die 13 september 2022 als burgemeester van Eindhoven is geïnstalleerd.

Dijkgraaf is een Nederlands econoom en hoogleraar in de 'Empirische economie van de publieke sector' aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij was van 17 juni 2010 tot en met 10 april 2018 Tweede Kamerlid voor de Staatkundig Gereformeerde Partij. De raad van toezicht is bijzonder verheugd over de benoeming van Dijkgraaf, die sinds 1 maart 2021 lid van de raad van toezicht van WUR is.

Over zijn benoeming zegt Dijkgraaf: “Ik bouw graag verder op het goede fundament dat Jeroen Dijsselbloem heeft achtergelaten en als raad van toezicht zijn wij hem zeer erkentelijk voor de deskundige wijze waarop hij de raad van toezicht heeft geleid. De uitdaging voor de toekomst is dat we over 10 jaar nog steeds voorop lopen op het gebied van agro food & environment. Zowel op het terrein van onderzoek als onderwijs speelt WUR een belangrijke rol, door innovaties en kennis in ons domein te ontwikkelen en te delen, middels onderwijs, dialoog en samenwerking. Als voorzitter van de raad van toezicht is het prachtig om een bijdrage te mogen leveren aan de meest duurzame universiteit van de wereld."