Dialogue

TEDxSalon “AI – Love it or hate it”

Kunstmatige intelligentie: Love it or hate it, we kunnen er niet meer om heen. In deze TEDxSalon gaan we een levendige dialoog aan om verschillende perspectieven op het gebruik van AI binnen onze academische setting te verkennen. ChatGPT ziet er goed uit wanneer je snel wat informatie wil of een heel rapport wilt schrijven. En Copilot kan je helpen als je een coole afbeelding wilt maken voor je presentatie. Maar hoe zit het met auteursrechten en artistieke integriteit of het vervalsen van identificatie? Ontwikkelaars die dit vanuit de achtergrond opbouwen, beweren dat het ons verder en sneller helpt bij het aansturen van nieuwe innovaties.

Organisator Wageningen Dialogues and TEDx WageningenUniversity

ma 27 mei 2024 17:30 tot 19:00

Locatie Omnia, gebouwnummer 105
Hoge Steeg 2
6708 PH Wageningen
+31 (0)317 - 484 500

Over grenzen stappen in het informatie tijdperk

Maar waarom zou je elke ochtend vroeg wakker worden als AI alles voor je kan doen? Is dit het begin van een nieuwe wereld of het einde van het menselijk ras? We hebben wetgeving nodig om ons te helpen veilig door deze nieuwe onontgonnen wateren te navigeren, maar hoe navigeren we terwijl de regels nog in ontwikkeling zijn? Tijdens deze TEDxSalon bieden we een onbevooroordeeld platform om je ideeën te verkennen en er kritisch over na te denken.

Als katalysator voor gedachten en gesprekken kijken we samen naar een TED-Talk en bespreken, faciliteren en stimuleren we een actieve en kritische discussie over een vooraf geselecteerd onderwerp. Deze collaboratieve en tot nadenken stemmende sfeer is de essentie van TEDxSalons.

Discussieer mee en ontdek de verschillende perspectieven van de studenten hier in Wageningen.

Voor hapjes en drankjes wordt gezorgd tijdens het evenement. Aanmelden wordt op prijs gesteld, maar is niet verplicht.

Over TEDx Salons

TEDx Salons zijn korte evenementen, meestal rond 1,5 uur, bedoeld voor een kleine, diverse groep mensen. De focus ligt op actieve discussie rond een vooraf geselecteerd onderwerp. Als katalysator voor het denken en praten wordt eerst samen een TED Talk bekeken. De discussie die volgt is bedoeld om een uitwisseling van ideeën te stimuleren en iedereen bloot te stellen aan verschillende meningen en perspectieven. Deze samenwerkende en tot nadenken stemmende sfeer is de essentie van TEDx Salons.

Het evenement wordt georganiseerd in samenwerking met Wageningen Dialogues, dat tot doel heeft verhitte maatschappelijke debatten te ontzenuwen en verschillende belanghebbenden bij elkaar te brengen voor gezamenlijke actie.

De plaatsen voor deze tot nadenken stemmende discussies zijn beperkt. Meld je dus snel aan! De voertaal is Engels.